Om BUS
Med vårt Digitala Brand- och utrymningssystem BUS (SBA) har du som kund fullständig kontroll och översyn över ert systematiska brandskyddsarbete. Hela ert systematiska brandskyddsarbete finns samlat på ett och samma ställe. Enkelt och smidigt. Eller som vi önskar kalla det - BUS-enkelt!
-
Du hanterar enkelt egenkontroller av brandskyddsinstallationer genom att utföra egenkontroll via mobil, surfplatta eller dator.
-
Tydliga varningssignaler påvisar att det är dags att genomföra egenkontroll, service samt utbildning.
-
Det är enkelt att själv komplettera och/eller ta bort installationer.
Jag vill veta mer om
Digitalt SBA-system BUS
1
Egenkontroll
I BUS registrerar du enkelt dina brandskydds-installationer samt utför dina egenkontroller. Du kan själv välja periodicitet och systemet skickar ut en varning och talar om när det är dags att utföra egenkontroll. Samtliga utförda egenkontroller sparas i systemet.
2
Avisering/
Ansvarsfördelning
Du får e-post om status på utförd egenkontroll, vid brist, om tillbudsrapport har skapats samt om årlig revision har utförts etc. I BUS får ni full koll på ansvars-fördelningen för ert systematiska brandskydds-arbete på ert företag.
3
Utbildningsplan
I BUS registrerar du företagets utbildningsplan och systemet hanterar per automatik kommande utbildningar. Du får genom detta även full koll på att all personal utbildas och deltagarlistor dokumenteras i BUS. Smidigt och enkelt!
Service/underhåll av brandskydd
Era servicerapporter sparas i systemet och genom BUS får du också full koll på serviceintervallen på ert brandskydd.
4
Vad är syftet med SBA?
Och när krävs systematiskt brandskyddsarbete?
Syftet med SBA är att säkerställa att ert företag har en hög nivå av brandsäkerhet. I det systematiska brandskyddsarbetet ges möjligheten att proaktivt hantera brandrisker, rapportering av service och underhåll av brandskyddet men också för att planera utbildning inom området. Vårt digitala SBA-system BUS blir en oumbärlig resurs för ert företag då vårt egenkontrollsystem inte enbart ger er fullständig kontroll och översyn över ert SBA utan skyddar också era tillgångar och personal vilket också stärker ert varumärkes rykte som en ansvarsfull och säker arbetsgivare.
Eleonor berättar mer
Medgrundare av BUS
Kan du berätta lite kort om varför H&T valde att satsa på ett eget SBA-system?
Vi märkte att efterfrågan på ett enkelt verktyg att hantera sitt systematiska brandskyddsarbete (SBA) ökade. Många av de system som då fanns på marknaden var krångliga att navigera i och vi ville skapa ett system med fokus på användarvänligheten. Vi fick fler och fler önskemål kring ett system där du på central nivå som miljö- och kvalitetsansvarig eller HR-ansvarig önskade ett digitalt SBA-system där du enkelt kan få en tydlig överblick på brandskyddsarbetet på dess olika filialer/kontor. Vi strävar hela tiden i vår verksamhet att hjälpa våra kunder att uppfylla gällande lagkrav inom brandskyddsarbetet.
Vad får du för feedback på BUS från befintliga kunder?
Det har varit positiv feedback från dag ett, vilket har gjort att vi har över 3500 användare av systemet. Majoriteten av våra användare kommenterar enkelheten och på central nivå/ledning så uppskattar framför allt att de får en bra och tydlig överblick direkt när de loggar in i BUS. Vi har även fått positiva kommentarer där man som kund uppskattar att systemet är ”levande” vilket betyder att vi hela tiden utvecklar det tillsammans med våra kunder. Är du servicekund hos oss så ingår även en årlig revision av kundens SBA-arbete vilket uppskattas mycket centralt från bolagen.